Sovinec - poslední výlet roku 2017

10. ledna 2018 v 18:45 | Liliana |  Sovinec a okolní kraj
A hurá na resty z minulého roku! :-) Pro samé kočkování (tzn. kočičí články) jsem vám ještě nenapsala o posledním výletě minulého roku. Den před Silvestrem jsme navštívili hrad Sovinec.

Na Sovinci jsem byla už několikrát, ale v zimě má hrad úplně jinou atmosféru... a to jsme si nemohli nechat ujít. Cesta nám trvala hodinu a půl. Zaparkovali jsme a hurá do hradu. Zakoupili jsme si vstupenku a šli na prohlídku. Vždy v celou hodinu začínala prohlídka, která byla zpestřena šermířskou scénkou a menším výkladem o zbraních.
Byla opravdu zima a hrad byl lehce zasněžený, což mu moc slušelo.
Výhled z "horního hradu" směrem k bráně na páté hradní nádvoří.
Tady se nacházíme v prostorách "horního hradu". Tato část je prý z hradu nejstarší a původně se zde nacházel gotický palác... který však byl poničen a nikdy se už neopravil.
Výhled z "horního hradu" na "třetí bránu", nad kterou se nachází byt pro kastelána, a také na kostel sv. Augustina v empírovém stylu. Kostel těsně přiléhá k hradu, protože vež je vybudovaná z původně předsunuté dělové věže.
A tady už scházíme z "horního hradu".
Od "třetí brány" se můžeme pohlédnout zpět na "horní hrad".
Kdo chce do hradu, za "druhou bránu", musí nejdříve na pokladnu :-) Na prvním na dvoří, kde je ta zmíněná pokladna, bylo možné zakoupit také něco na zahřátí... já jsem si dala svařák.
Jak jsem si tak popíjela horký nápoj, odněkud se vynořil hradní kocour, který si vykračoval jako pán. No to víte, že jsem ho pohladila. Samozřejmě jsem mu dala i pamlsek, který jsem pro něho měla schovaný v tašce :-) Kocour byl příjemný závěr naší návštěvy tohoto hradu. Doufala jsem, že se ukáže.

Nad první bránou je nedávno zrestaurovaný erb.
Před hradem je i tento hostinec... bohužel už asi druhý rok je zavřený. Majitel totiž zvedl nájem do neúnosné výše, aby tak uškodil hradu... s šíleným nájmem skončil i provoz tohoto zařízení. Pamatuju si, jak byl ještě v provozu... a nebylo to tam špatné.
Parkovali jsme kousek za vesničkou... a nenapadlo mě nic lepšího, než se po cestě zpět k autu vyfotit u cedule :-D
A ještě pohled zpět - na věž kostela a válcovou věž, o které by se dalo říct, že je dominantou hradu.
Hrad se nachází ve stejnojmenné vesničce. Stálých obyvatel je tu minimum, občas sem někdo jezdí na svou chatu... V tomto domku se kouřilo z komína. Někdy si říkám, jaké by to bylo, bydlet na takovém místě.
Musí tady být neuvěřitelný klid...
Ze Sovince jsme zamířili ještě do nedaleké Pradědovy galerie, ale o té zase někdy jindy. Toto je opravdu poslední pohled na Sovinec... pořízený za jízdy. Příště si v tomto místě nechám zastavit, až budeme přijíždět. Je odtud hezký výhled na hrad.

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Intuice Intuice | E-mail | Web | 10. ledna 2018 v 20:58 | Reagovat

Vzpomínám si na toto místo u Tebe, ale v létě. Se sněhem je to romantičtější, ale také studenější. :-)

2 MarijaKes MarijaKes | Web | 11. ledna 2018 v 10:04 | Reagovat

Sníh změní podobu hradu a myslím, že tím víc vynikne, že jde o hrad. Je zde v zimě i málo lidí, v létě jsou tam asi davy. Budu muset znásilnit některého řidiče v rodině, aby nás tam zavezl. Jinak je pro mne hrad nedostupný. Dopravní systém prostě nepřeje. :-)
Kocour je pěkný macek. Zítra se možná vydáme na zahradu a doufám, že zase přijde kočičí návštěva. :-)

3 Vědmi Vědmi | Web | 12. ledna 2018 v 19:43 | Reagovat

Tam už jsem nebyla pěkně dlouho, snad naposledy někdy v šesti letech. Asi bych měla naše ukecat, abychom si tam zase někdy zajeli :D
V Pradědově galerii jsme ale byli jen pár let zpátky. Zima tam byla jak na Sibiři a to byl teprve říjen :D

4 Liliana Liliana | Web | 14. ledna 2018 v 11:52 | Reagovat

[1]: Ano, někdy tu mám fotky i z "letního" Sovince. Ten rozdíl je obrovský :-)
[2]: V tomto případě sníh změní hodně. Rozhodně je lepší sehnat řidiče, protože dopravit se tam veřejnou dopravou je komplikované... dívala jsem se a dá se dojet přímo až na místo, ale zabralo by to půl dne :-?
Kočičí návštěvu je třeba pohostit :-D
[3]: Poslední roky tam jezdím celkem pravidelně :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.