I cesta do Hodonína může být zajímavá

4. srpna 2016 v 20:33 | Liliana Landštejnská |  Z míst a cest
Dlouho jsem se neozvala.... a mám co vyprávět. Můj nejčerstvější (a pro mě opravdu zajímavý) zážitek je cesta do Hodonína. Měla jsem tam nějaké vyřizování. V Hodoníně jsem ještě nikdy nebyla, možná jsem tudy někdy jen projížděla. Jet někam, kde to neznám, mi přijde tak trochu dobrodružné :-)

Jsem známá tím, že vlaky nemám zrovna v oblibě. Proto jsem si na cestu tam hledala pouze autobusové spoje... sice s přestupem, ale našla jsem. Od nás jsem jela do Uherského Hradiště. Měla jsem čas, tak jsem si do trafiky skočila pro kočičí časopis. Z Hradiště jsem nasedla na autobus do Veselí nad Moravou. Ve Veselí jsem přestoupila na spoj do Hodonína. Byl to pěkný nový autobus, ve vnitř měl dokonce obrazovku, na které se ukazovala třeba trasa, kudy autobus jede. Četla jsem si průjezdní místa.... a viděla jsem, že několik z nich je slovensky. Děsně ve mě hrklo, jestli nejsem ve špatném autobusu. On totiž autobus jel malinkatý kousíček cesty přes Slovensko, konkrétně jsme projížděli městečkem Skalica. To se nachází těsně za hranicemi. Ve Skalici se autobus stočil směrem na Hodonín, tak jsem si docela oddychla :-D
Po cestě vždy sleduji, jaké jsou kde domy. Tento je ve Strážnici - líbila se mi ta kombinace modré a muškátů na okně.
V Hodoníně jsem vystoupila a chvíli se rozhlížela, kudy mám vlastně jít. Nakonec jsem trefila. Potkala jsem pána, který se ptal, jestli nevím, kde je tady nějaký zverimex... sháněl vodítko pro psa.
Vyřídila jsem, co jsem potřebovala a dívala se do papíru na nejbližší spoj. Ten byl s přestupem v Brně, což bylo dost na dlouho. Zhruba v ten samý čas měl jet vlak do Starého Města, s přestupem do Uherského Hradiště a odtud pak busem k nám. Vydala jsem se najít vlakové nádraží. Z mapy jsem si pamatovala, že je někde za tím autobusovým, tak jsem šla... buď to trefím, nebo půjdu zase zpátky. Vlakáč jsem našla. Koukala jsem na informační ceduli, kudy vlak projíždí - a ejhle, Napajedla. U nás je vlakové nástupiště v bídném stavu, v budově se nedá koupit ani lístek, navíc je trochu mimo město. Do města je to z něj docela kus cesty, ale byla to ta nejrychlejší varianta, jak se dostat domů.
U okýnka jsem si koupila lístek a šla čekat ven. Naštěstí v tu dobu nejel žádný další vlak, tak jsem spolehlivě věděla, že do toho, co přijel, můžu nastoupit. Sedla jsem si pěkně k oknu, abych mohla pozorovat, kudy projíždíme. Chvilku jsem poslouchala písničky z mobilu. Cesta vlakem uběhla opravdu rychle.
Projeli jsme Spytihněv, a to už jsem se pomalu zvedala, protože hned další jsou Napajedla - a tam jsem vystupovala. Opatrně jsem vystoupila z vlaku. Nádraží prázdné... až na jednoho bezdomovce, který tam seděl a jen tak koukal. V noci bych se sama na takovém místě ocitnout nechtěla. Všechno je tu takové ošuntělé a nepěkné.
Počkala jsem si, až odjede vlak... a šla jsem. Kousek kolem hlavní cesty, pak jsem zabočila přes most, na křižovatce ve městě přešla přes cestu... a pak směrem domů, což od křižovatky trvá tak 10 až 15 minut. Záleží na tom, jak rychle jdete. Za úspěch považuju to, že jsem se v Hodoníně neztratila... můj orientační smysl je totiž mnohdy zhruba na úrovni nuly :-D

1 člověk ohodnotil tento článek.