Zřícenina hradu Skály

6. března 2016 v 14:51 | Liliana Landštejnská |  Hrady, zámky, zříceniny
Přes zimu se na výlety moc nejezdí, ale za chvilku bude jaro, a to mnohé lidi určitě vyláká ven. Někdo se půjde třeba jen projít po okolí, jiný zase zamíří na nějaké konkrétní místo. A kdo ví, třeba zrovna někdo z Vás během roku navštíví zříceninu hradu Skály, stejně jako my v létě.

Tuto zříceninu, která se nachází 4 km od Teplic nad Metují, jsme měli na seznamu míst, které by se daly navštívit v průběhu naší dovolené. Jak už to u skalních hradů bývá, ani tady toho do dnešní doby moc nezůstalo. Rozdíl mezi tím, jak hrad mohl vypadat svého času a jak vypadá dnes, je obrovský.
Tento hrad, nazývaný také Bischofstein, je chráněn jako naše kulturní památka. První písemné zmínky o jeho existenci pochází z poslední čtvrtiny 14. století, ale vznikl zřejmě o něco dříve. Jako pustý se tento hrad uvádí od roku 1567.
Místnost s valenou klenbou - tento stav je zásluhou rekonstrukce.
Nevýraznější jsou různé záseky a výklenky ve skále. Ty mě zaujaly a prohlížela jsem si je docela dlouho. Jsou přímým svědectvím dávné minulosti. Vpravo můžete vidět schody, vedou na hezkou vyhlídku. V jednom místě byly i původní schody vytesané so skály. Vyhlídka to byla hezká, ale až úplně nahoru jsem nešla, protože jsem pořád měla pocit, že spadnu dolů jako hruška.
Tento pohled se mi naskytl, když jsem šla na vyhlídku.
Nic mi neunikne - na jednom místě ve skále byl vyrytý tento znak. Nic bližšího k němu ale nevím - kdy a kdo ho tam vyryl a co znamená.
V tom století kdy byl hrad ponechán pustý, se místo něj vystavil zámek Skály (Bischofstein). Nachází se jen kousek od zříceniny. Dnes slouží jako ubytování pro turisty a člověk se zde může i občerstvit.
Tato budova ve stylu klasicismu je hned naproti zámečku.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 6. března 2016 v 15:35 | Reagovat

Pěkné místo. Taková mám ráda. Skalní hrady jsem navštívila dva v severních Čechách a jsou hodně zajímavé. Baví mě je prolézat.

2 Helena Helena | E-mail | Web | 6. března 2016 v 23:18 | Reagovat

Pěkný výlet, skály vypadají zajímavě a zdá se mi, že se štěpí. 4 fotka vlevo dole. Spousta hradů a klášterů byla opuštěna i z důvodu reformace náboženství, musela to být těžká doba, husité, hlad, později mor....
Zámky se mi Lilčo moc nelíbí, já vím, byla jiná doba, ale já bych tu dobu klidně přeskočila.

3 Liliana Landštejnská Liliana Landštejnská | Web | 7. března 2016 v 21:18 | Reagovat

[1]: Skalní hrady mají takovou zvláštní atmosféru, což bude asi tím, že jsou většinou někde stranou a někdy je k nim pěkný kousek cesty. Ta jejich tajemná opuštěnost ve mě vyvolává různé představy a otázky.
[2]: Ani ty skály nevydrží věčně. Každá doba má něco, člověk si nevybere. Radši mám hrady, i když jsou zámky většinou zachovalejší a zdobnější.

4 děda tik tak děda tik tak | Web | 8. března 2016 v 15:40 | Reagovat

Hezká vzpomínka na prožitou dovolenou. Celá tato oblast je nejen hojně navštěvovaná, ale je i oblíbeným místem horolezců. Nedaleko této zříceniny je nově postavená rozhledna na Čápu, odkud je také nádherný výhled. Určitě potěší i přiložený odkaz, který dokladuje krásu tohoto místa.   https://youtu.be/OKXJ-uQvqVc

5 Liliana Landštejnská Liliana Landštejnská | Web | 8. března 2016 v 19:43 | Reagovat

[4]: Ono se všude najde spousta zajímavých míst. I na zmíněné rozhledně jsme byli, i když já spíše u ní, protože nahoru jsem nelezla :-D

6 Zdebra Zdebra | Web | 22. března 2016 v 19:42 | Reagovat

Po těch schodech bych se asi taky bála, že spadnu. Vypadá to zajímavě s tím oknem ve skále. To muselo dát hodně práce.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.