Státní zámek v Opočně

23. ledna 2016 v 7:15 | Liliana Landštejnská |  Hrady, zámky, zříceniny
Státní zámek v Opočně jsme navštívili na naší dovolené. Návštěva tohoto místa nám byla doporučena majitelkou penzionu, ať si tam zajedem, že je to úplně něco jiného, než náchodský zámek. A měla pravdu. Opočno mě mnohem více ohromilo.

Pro tentokrát vynechám množství historických údajů, jen dodám, že na místě renesančního zámku stával dříve hrad, který však byl přebudován v to, co vidíme dnes. Přestavby u památek ale nejsou nic neobvyklého, jen já občas přemýšlím, jak to asi vypadalo dřív.
Na Opočně se i natáčelo. Z výkladu průvodkyně si pamatuju, že se jednalo například o jednu scénu z Babičky. Prohlídka zbrojnice a interiérů trvala více než hodinu. Vstupenku jsem si schovala, líbí se mi na ní vyobrazení zámku z jiné strany.

Nádvoří zámku i interiéry byly moc pěkné. Vevnitř jsem ale nefotila, protože se mi zrovna nechtěl platit poplatek za focení. Na prohlídce nás bylo dost, ale všichni se chovali vzorně.
Jako z pohádky.
Krásně svítilo slunko a ve městě jsme si pak ještě dali točenou zmrzlinu a byla moc dobrá. Jsem ráda, že na pomyslný seznam mnou navštívených míst přibyl zrovna tento zámek. Kdo pojedete kolem, zastavte se tam.
Tady toto (nevím co to je) jsem vyfotila nejspíš ve městě. Už si to přesně nepamatuju, ale ornamenty okolo dveří se mi líbí.

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Jarka Jarka | Web | 23. ledna 2016 v 8:36 | Reagovat

Opočno je nádherné, líbí se mi ty ochozy kolem dokola a představuji si, jak tam kdysi pobíhalo panstvo a jejich služebnictvo. Ta hodinová prohlídka určitě stála zato!

2 Helena Helena | E-mail | Web | 23. ledna 2016 v 15:09 | Reagovat

Děkuji za přiblížení Opočenského zámku. Působí vznešeně a je to obrovský komplex - viz vstupenka. Na posledním obrázku můžu oči nechat, svědčí to o dávné historii města.

3 Liliana Landštejnská Liliana Landštejnská | Web | 23. ledna 2016 v 16:02 | Reagovat

[1]: Mrkla jsem se na stránky zámku a tam je uvedeno, že tento okruh, který jsme měli, trvá asi 75 minut :-) Jsem moc ráda, že jsme Opočno navštívili :-)
[2]: Asi to bude nějaká ozdobná aplikace.

4 MarijaKes MarijaKes | Web | 27. ledna 2016 v 11:47 | Reagovat

Krásný zámek. Tady jsem ještě nebyla. Mám ráda zámky s ochozy.

5 Liliana Landštejnská Liliana Landštejnská | Web | 28. ledna 2016 v 20:59 | Reagovat

[4]: Ochozy jsou opravdu působivou věcí :-)

6 Zdebra Zdebra | Web | 30. ledna 2016 v 9:15 | Reagovat

Taky vždycky přemýšlím, jak něco vypadalo dřív. Hlavně krajina, když vidím něco, co tam nepasuje (např. dálnice) nebo nějaké město.
Vypadá to tam pěkně. Do Opočna se někdy chci podívat, tak snad se podívám někdy i na ten zámek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.